We mogen steeds meer naar buiten, maar dat we voor een deel thuis blijven werken lijkt nu eenmaal in onze maatschappij te zijn geslepen. Doordat we minder vaak de deur uitkomen en de koelkast wel lekker dichtbij is in ons thuiskantoor, komen de kilo’s er sneller bij dan dat ons lief is.

In de artikel gaan we het hebben over 7 toegankelijke manieren die je helpen om weer in beweging te komen en gezonder te gaan leven.

 

1. Doe mee aan een fitnesslessen

voor motivatie en verantwoordelijkheid. Fitnesslessen worden geleid door een instructeur om er zeker van te zijn dat je de oefeningen correct uitvoert, wat je risico op blessures vermindert terwijl je toch een goede workout krijgt. Klassen zorgen voor sociale interactie, zodat het voor sommige mensen gemakkelijker kan zijn om gemotiveerd te blijven als je samen met anderen traint. Je kunt zelfs nieuwe vrienden ontmoeten bij groepsoefeningen!

 

2. Gebruik de trap wanneer je kunt en parkeer je auto wat verder

Dit is een geweldige manier om de hoeveelheid lichaamsbeweging die je tijdens je dag krijgt te vergroten. In plaats van een lift te nemen, loopje gewoon lekker met de trap. Je kunt dit zelfs deel laten uitmaken van je wandelroutine als je in een kantoorgebouw of op een campus werkt waar trappen in de buurt zijn. Probeer ook verder van je bestemming te parkeren. Dit dwingt je om langere afstanden te lopen en geeft je in de loop van een dag meer lichaamsbeweging.

 

3. Blijf in beweging tijdens het thuiswerken

Er zijn een aantal manieren waarop je als digitale werker meer beweging kunt krijgen. Je zou een fitnessroutine van een uur kunnen maken en die zo plannen dat je pauzetijden samenvallen met de verschillende activiteiten binnen de training. Als je het echter eenvoudig wilt houden, hebben we een paar andere tips bedacht om overal extra beweging in te passen, die we hieronder voor je hebben opgesomd:

  • Sta tijdens telefoon- of Skypegesprekken met cliënten/collega’s;
  • Maak een wandeling tijdens je lunchpauze om wat frisse lucht en zon op te snuiven. Als het mooi weer is, zou je zelfs je eten mee naar buiten kunnen nemen;
  • Blijf actief terwijl je thuis of op het werk werkt. Zorg ervoor dat je, indien mogelijk, elk uur opstaat en minstens vijf minuten pauze neemt. Time je pauzes zo dat ze kort genoeg zijn om niet storend te zijn, maar ook lang genoeg om je te helpen je opnieuw te concentreren.

 

4. Stel een alarm en/of herinnering in op je telefoon

Stel een herinnering voor jezelf in en maak een actieplan zodat je actief in je leven blijft en het niet vergeet. Gebruik het notitiegedeelte op je telefoon of stel herinneringen in in Outlook, Google Agenda of Apple Mail – Begin met kleine doelen als je thuis traint: Zorg ervoor dat je genoeg water drinkt, de trap neemt in plaats van een lift of naar een winkel in de buurt loopt.

 

5. Maak routines voor jezelf

Routines kunnen saai lijken, maar ze zijn in feite een geweldige manier om de doelen die je hebt gesteld te behalen. In plaats van te proberen cold turkey te stoppen met roken of door de week slechts sporadisch te sporten, stel je routines op die je aanmoedigen actiever (en gezonder) zijn. Bijvoorbeeld ’s morgens voor het werk gaan hardlopen is gemakkelijker dan na het werk gaan als je motivatie laag is en je niets liever wilt dan naar huis gaan en uitrusten.

Door lichaamsbeweging echter deel te laten uitmaken van je dagelijkse routine, wordt het veel moeilijker voor mensen om overdag helemaal geen lichaamsbeweging te doen, wat hen helpt fit en gezond te blijven

 

6. Trainen met een coach of personal trainer

Trainen met een coach of personal trainer kan je helpen om je sportprestaties, gezondheid en mindset verbeteren. Een goede coach motiveert je als dat nodig is, maar begrijpt ook hoe hun cliënt het beste leert, zodat hij gepersonaliseerde trainingsprogramma’s kan maken die passen in het drukke werk- en gezinsleven van de cliënt

Een coach of personal trainer is iets anders dan een instructeur: instructeurs werken meestal in een sportschool en geven groepslessen (bv. yoga, spinning). Een personal trainer doet daarentegen één-op-één sessies waarin ze de cliënt kunnen coachen om zijn/haar doelen te bereiken.

Een voorbeeld van hoe deze professional je zou kunnen helpen zou zijn als je doel is spiermassa te winnen en tegelijk vet te verbranden – Een goede coach motiveert je als dat nodig is, door je gerichte vragen te laten stellen die je in laten zien waarom je ook alweer dit doel voor jezelf hebt gesteld. Maar een coach begrijpt ook hoe zijn cliënt het beste leert, zodat hij gepersonaliseerde trainingsprogramma’s kan maken die passen in het drukke leven van de cliënt.

 

7. Gebruik een voedingsapp

Door gebruik te maken van een voedingsapp voorkom je dat jezelf gaat overeten. Je gebruikt een voedingsapp als volgt: als je eet, maak er dan een foto van met je telefoon. Dit is de gemakkelijkste manier om bij te houden wat je eet en hoeveel voedsel er voor je staat

De foto’s worden op je smartphone opgeslagen, zodat ze je er ook aan herinneren wanneer de volgende maaltijd of snack zich moet aandienen. De foto’s lijken op het eerste gezicht misschien niet nodig, maar ze kunnen mensen die moeite hebben hun porties onder controle te houden helpen precies te weten hoeveel ze eten .

Het gebruik van een app als MyFitnessPal maakt het bijhouden ongelooflijk eenvoudig: Je kunt streepjescodes scannen voor verpakte voedingsmiddelen of zoeken naar specifieke ingrediënten als die er niet zijn – Het doet al het werk voor je door snel en gemakkelijk nauwkeurige voedingsinformatie over elk voedingsmiddel te geven.

 

 

 

Het belang van noten in jouw dieet

Het is helemaal in. Gezond leven. Maar hoe leef je nou gezond en houdt je het leuk? Noten zijn daarvoor de perfecte oplossing. Rauwe noten, gebrande noten en gezouten noten zijn gezonde snacks waar je geen genoeg van...